Ce que peu de gens savent, c'est qu'il y a un risque juridique IMPORTANT avec le .tv, et plus particulièrement dans leurs "Terms and conditions", puisqu'à qui sait lire du droit, il y a possibilité technique de changer les prix au moment du renouvellement, comme ils le veulent. Autrement dit, en cas de gros succès d'un site en .tv par exemple, les gestionnaires du .tv pourraient très bien demander 10 fois ou même 100 000 fois (soyons fous) le renewal fee initial.
C'est faux (s'agit-il d'une légende domainiale?

).
DemandMedia/eNom, qui est en charge de l'attribution des .tv, se réserve effectivement le droit de changer les prix, mais
uniquement quand le nom de domaine reviens dans le domaine "public", c'est à dire quand il expire. Donc il n'y a pas plus de risque à voir le renewal fee changer pour un .tv que pour un .com. Tant que vous êtes le titulaire du nom de domaine, et que vous le renouvelez, le coût reste identique.
Par contre, il est vrai qu'on a observé des drops de .tv qui étaient à 50$ avant l'expiration, et qui étaient disponibles à l'enregistrement en premium par la suite, à un coût beaucoup plus élevé. Mais, au risque de me répéter: le coût n'est revu à la hausse, qu'à condition de l'expiration du ndd.
Les terms and conditions des .tv sont abominables, je vous l'accorde, mais je vous invite à lire ceux des .com... c'est du même acabit: il s'agit de formules standards qui visent à protéger un maximum le fournisseur (registry/registrar).
C'est comme le CLUF (Contrat de Licence Utilisateur Final) de Windows. Si vous le lisez et considérer réellement ce que cela implique, vous ne l'installez pas.
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Pour étayer ce que je prétends ci-dessus, voici un extrait (en Anglais) d'une interview accordée par Quinn Daly de Demand Media, et postée sur le blog Allthings.tv en juillet 2007.
Ce passage est une mise au point quant au changement de coût lors du renouvellement d'un .tv.
James (interviewer): As I am sure you are aware, there has been a lot of discussion amongst some .TV investors and potential investors as regards premium renewals, with particular focus on the “prices are subject to change” clause contained therein. I understand that this is a clause created by VeriSign, I am interested to know from your perspective, has this made the selling of premium names more difficult or is it a non-issue?
Quinn (VP of marketing and communications at Demand Media):
The “prices are subject to change” clause is standard. To be clear, Verisign has the option to change premium pricing ONLY AFTER the name expires and goes back into the registration pool. For example, if someone bought several .tv premium names, any names that are not renewed on their anniversary would be re- priced before being made available again. They will not be changed on existing registrants in normal cases.
James: Can non premium names ever change their status to premium names on the renewal date?
Quinn: No. They can’t be changed from non-premium to premium on renewal.
James: Can a premium that is $250 per year all of a sudden become 2K per year?
Quinn: Per my response above, VeriSign has the option to change premium pricing ONLY AFTER the name expires and goes back into the registration pool. For example, if someone bought premium names, any names that are not renewed would be re- priced before being made available again. They will not be changed on existing registrants in normal cases.
James: Can we expect what we are paying now will continue? And is there a cap on maximum increase if there were to be an increase?
Quinn: Yes, you can expect to pay what you are paying now. No, there is no cap in place because there will not be an increase in premium name renewals.
James: Given the very legitimate concerns regarding the subject to change clause, do you agree that the ONLY way to address this is to have VeriSign issue a statement for the record, clarifying their position as to what is and what is not included under that clause and have that statement included in their TOS?
Quinn: Per my response above, the “prices are subject to change” clause is standard. VeriSign has the option to change premium pricing ONLY AFTER the name expires and goes back into the registration pool.
James: Do you agree that if Verisign does not do this, then the extension will suffer as a result?
Quinn: I think that both VeriSign and Demand Media are doing a significant amount of work to promote and grow this TLD, not cause it to suffer.
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source:
AllThings.tv
lambda